سید مرتضی موسوی تبار




نشست تخصّصی انجمن نویسندگان مراغه با موضوع «نقش قلم در پیروزی انقلاب اسلامی» در مراغه برگزارشد.

سومین نشست تخصّصی نقش قلم در پیروزی انقلاب اسلامی ، به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر انقلاب اسلامی ، روز چهارشنبه 16 بهمن ماه 92 در محلّ مجتمع فرهنگی هنری مراغه با حضور اصحاب قلم، اساتید دانشگاه و حوزه و علاقه‌مندان حوزه‌ی نویسندگی برگزار گردید.

احمد فیّاضی ـ رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ـ در این  نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس مفاهیم عالی دینی و اسلامی و منبعث از آموزه‌های غنی فرهنگی و ایدئولوژی اسلامی پایه‌ریزی گردیده است.

وی افزود: صاحبان اندیشه و قلم در سه برهه قبل از وقوع انقلاب اسلامی، در جریان انقلاب و بعد از انقلاب نقش بسیار مهمّی در تکوین و وقوع انقلاب داشتند که در رأس آن‌ها اندیشه‌های تابناک حضرت امام (ره) قرار داشت.

فیّاضی ضمن اشاره به نقش متقابل قلم در پیروزی انقلاب و تأثیر انقلاب بر تفکّرات صاحبان اندیشه گفت: این نقش در واقع یک نقش دو سویه است؛ زیرا مفاهیم تابناک انقلاب اسلامی علاوه بر تأثیر در افکار و اندیشه‌های اندیشمندان داخلی بر جریان سیّال تفکّرات صاحبان اندیشه در خارج از کشور نیز تأثیرگذار بوده است.

حجت‌الإسلام و المسلمین هدی‌پور ـ استاد حوزه و دانشگاه ـ سخنران دیگر این نشست بود که ضمن تبیین نقش قلم در دین مبین اسلام، قلم و صاحبان قلم را عامل پیشرفت و سعادت و یا عامل رذالت و نگون‌بختی جوامع دانست و گفت: وقتی خداوند سبحان در قرآن به قلم  قسم یاد می‌کند در واقع اشاره به نقش بسیار مهمّ قلم در خوشبختی و سعادت انسان دارد.

وی افزود: این‌که قلم در دست چه کسی قرار گیرد بسیار مهم است. گاهی قلم در دست دشمنان انسان و سعادتش قرار می‌گیرد که در این حالت به‌عنوان شمشیری زهرآلود است که خوشبختی و سعادت انسان‌ها را هدف قرار داده و گاهی در دست  افرادی قرار میگیرد مثل کاتبان وحی که دستورات سعادت بخش پروردگار را به رشته تحریر در می‌آوردند.

این استاد حوزه و دانشگاه هم‌چنین از نویسندگان و صاحبان قلم خواست تا آثاری خلق کنند که موجبات رشد و تعالی انسان و نزدیکی وی به مفاهیم عالی اسلام ناب محمّدی (ص) باشد.

در ادامه این برنامه تعداد سه مقاله از مقالات رسیده به انجمن نویسندگان مراغه با محوریّت نقش قلم در خلق تفکّرات انقلابی به خصوص انقلاب اسلامی توسّط اعضای انجمن نویسندگان قرائت گردید و در نهایت به آثار منتخب نیز هدایایی از سوی  اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نویسندگان مراغه اهدا شد.

این برنامه به همّت انجمن نویسندگان و با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه برگزار گردید.


  • سید مرتضی موسوی تبار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی