سید مرتضی موسوی تبار


برگزاری مسابقه کتابخوانی در زندان مراغه


اداره کل زندان‌های شهرستان مراغه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار به صورت مستقل اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی میان زندانیان این شهرستان کرده است.

 موسوی تبار، مدیر روابط عمومی زندان شهرستان مراغه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب عنوان کرد: منبع این مسابقه مکتوب کتابخوانی کتاب «منشور زندگی در منظر امام رضا(ع)» نوشته محمد باقر پورامینی است.

وی با بیان این‌که فراخوان این مسابقه از ابتدای آذرماه داده شده است، گفت: 30 دی ماه این مسابقه کتابخوانی برگزار می‌شود. هزار و 50 جلد کتاب از سوی انتشارات آستان قدس رضوی برای برپایی این مسابقه اهدا و میان سربازان وظیفه، پرسنل  و مددجویان زندان به عنوان تنها منبع مطالعه توزیع شده است.

مدیر روابط عمومی زندان شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی درباره محتوای این کتاب اظهار کرد: این کتاب در چهار فصل با عناوین «سبک زندگی معیار»، «ارتباط با خدا»، «ارتباط با خود» و «ارتباط با خلق» به بیان دیدگاه امام رضا (ع) درباره سبک زندگی اسلامی می ‌پردازد.

موسوی تبار درباره میزان استقبال از مسابقه‌های کتابخوانی در زندان‌ها عنوان کرد: مسابقه‌های کتابخوانی در زندان‌ها بیشتر از سوی جوانان استقبال می‌شود زیرا سطح سواد در زندان ها بسیار پایین تر از سطح کلی جامعه است و گروه همسالان در این مراکز با آموزش خواندن و نوشتن به افراد دیگر تلاش می‌کنند آن‌ها را به سوی کتابخوانی ترغیب کنند.

وی با اشاره به جمعیت هزار نفری زندان شهرستان مراغه گفت: ماهانه 300 تا 400 نفر در مسابقه‌های کتابخوانی اداره کل زندان‌های این شهرستان شرکت می‌‌کنند.

مدیر روابط عمومی زندان شهرستان مراغه با تاکید بر این‌که انتخاب این گونه موضوع‌ها برای مسابقه های کتابخوانی باعث می‌شود زندانیان با سبک زندگی اسلامی از نظر عالمان دینی بیشتر آشنا شوند، عنوان کرد: یادگیری سبک زندگی اسلامی از منظر امامان باعث می‌شود این سبک در میان زندانیان ترویج و فرهنگ سازی شود.

موسوی تبار با اشاره به تاسیس کتابخانه اداره کل زندان‌‌های شهرستان مراغه از 10 سال پیش تاکنون گفت: 14 روز از تاسیس کتابخانه مشارکتی اداره کل زندان‌های شهرستان مراغه می گذرد و این کتابخانه با 10 هزار جلد کتاب اکنون در اختیار مخاطبان است اما پیش از این سهمیه ای برای ارسال کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور وجود نداشت و آثار به روز نمی‌شد.


متن مصاحبه در سایت خبرگزاری کتاب ایران

http://www.ibna.ir/vdccx4qs02bq408.ala2.html

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی